اقتصاد

از افزایش قیمت بلیط هواپیما تا سکوت برخی‌ها

از افزایش قیمت بلیط هواپیما تا سکوت برخی‌ها

به گزارش خبرگزاری برنا، آزادسازی قیمت بلیط هواپیما طی یک ماه اخیر یکی از داغ‌ترین خبر‌های کشور بود به طوری که از شخص رئیس قوه قضاییه تا مجلس شورای اسلامی و وزیر راه به این موضوع واکنش نشان دادند.

در این میان رسانه‌های زیادی از طیف‌های مختلف با انتشار گزارش‌های تخصصی و اخبار مربوط به معضلات آزادسازی به خصوص قیمت‌های گزاف بلیط برای سفر به عتبات در آستانه اربعین به انعکاس انتقادات و اعتراض مردم نسبت به این اقدام پرداختند.

از افزایش قیمت بلیط هواپیما تا ۶۰۰ درصد تا سکوت برخی‌ها

این آزادسازی علاوه بر افزایش شدید قیمت پرواز‌های داخلی، باعث شده بود بلیط پرواز به عتبات از سوی برخی شرکت‌های هوایی حتی تا سه برابر قیمت متعارف به فروش برسد.

در نهایت بحث آزادسازی قیمت بلیط هواپیما با یک جریان رسانه‌ای فراگیر، به گوش مسئولان سه قوه رسید و با دستور رئیس قوه قضاییه متوقف شد.

جدا از خودِ موضوع پرواز و حق و حقوق مردم برای استفاده از خدمات هوایی در کشوری، چون ایران که یارانه بسیار زیادی به این امر اختصاص داده است؛ نوع نگاه و پرداختن رسانه‌های مختلف هم در این میان از اهمیت خاصی برخوردار است. همانطور که گفته شد در این مدت رسانه‌های زیادی از طیف‌های مختلف به این موضوع واکنش نشان دادند و اعتراض مردم را منعکس کردند، اما برخلاف انتظارات، صدا و سیما واکنش درخور و درستی به این موضوع نداشت.

از صدا و سیما به عنوان رسانه‌ای که دارای بزرگترین تحریریه در کشور است و با بودجه بسیار هنگفتی از بیت‌المال اداره می‌شود انتظار می‌رفت نقش فعالانه‌ای درباره این موضوع که بخش بزرگی از جامعه را در برمی‌گرفت ایفا کند.
از افزایش قیمت بلیط هواپیما تا ۶۰۰ درصد تا سکوت برخی‌ها

انتهای پیام/ 

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا